İstanbul'da Çocuklarla Hafta Sonu Gezilecek Yerler: Günübirlik Anadolu Kavağı, Yoros Kalesi, Anadolu Feneri, Riva Gezilecek Yerler

Sen nasıl Gezenti Annesin kahvaltı bitti hala oturuyorsun' diyor kızım. Biz de verilen gazı alıp Anadolu Kavağı'na doğru hep beraber düşüyoruz yollara...

Çevre yolundan Beykoz'a inip boğaz ile ilk buluşmamızı gerçekleştiriyor, scooterlarıyla bize eşlik eden kuzular ile birlikte sahil yürüyüşümüzü yapıyoruz. Manzara huzur veriyor.

Araba ile sahilden devam edip Anadolu Kavağı'na ulaşıyoruz. Yosun Restoran'da midye tava bira yapsak mı diyor, henüz acıkmadığımıza karar verip sahildeki bankalarda dondurma yemek ile yetiniyoruz

Sonraki durak Kavak'tan araba ile 5 dakika mesafedeki Yoros Kalesi. Kaleden sahile kadarki yamaçta step step kurulmuş Yoros Kafe'nin alt girişinden giriyor, salıncakla sallanma molası verdikten sonra tepeye kadar tırmanıyoruz.

Kalenin arkasından 3. Köprünün ayakları görünüyor.
Biraz dinlendikten sonra aynı yoldan geri dönüyoruz.

Sıradaki destinasyonumuz Anadolu Feneri'ne rotamızı çevirdiğimizde çocuklar arabada uyayakalıyor. Bu sebeple Fener'deki seyir terasından manzarayı seyretmekle yetiniyor, Poyrazköy'e doğru yola devam ediyoruz.

Poyrazköy'de balıkçıların açık havada oturulan kısımları bomboş, herkes içerlere doluşmuş. Zaten buradaki balıkçılardaki kalantor balıkçı havasından hiç haz etmiyor, rotamızı Riva'ya çeviriyor. 20 dakika sonra kendimizi Riva'nın geniş kumsalında buluyoruz. Karınlar acıkınca Riva Deresi'nin Karadeniz'e döküldüğü taraftaki 3 balıkçıdan biri olan Kalyon Restoran'a gidiyoruz.

Aylar önce yaptığımız bir Riva gezisinde buradaki kalabalık dikkatimizi çekmiş yer bulamayınca hemen yanındaki Riva Yelken Restoran'a gitmiş, averaj bir lezzet ve hizmet almıştık. Bu kez insanların azıcık soğuk olduğunda içeri kaçmasını fırsat bilip dere kenarı masamıza konuşlanıyor ve çok keyifli bir öğleden sonra yaşıyoruz. Riva Kalyon Restoran ile ilgili detaylar için tıklayınız...

Yemek keyfinden sonra hafta ödevlerimizi yapmak üzere evimize doğru dönüşe geçiyoruz...