Eminönü, Sirkeci'de ne yenir, nerede yenir? En İyi Köfte FİLİBE KÖFTECİSİ, En İyi Cağ Kebabı ŞEHZADE, En İyi Kokoreç KRAL KOKOREÇ


Filibe Köftecisi


Sirkeci'de köfte denince ilk akla gelen Filibe Köftecisi'nin kuruluşu 100 yıl öncesine dayanıyor. Mekan Can Oba'nın da bulunduğu Hocapaşa sokağının ana cadde ile birleştiği noktada yer alıyor. 



Burada da köfteler en güzel haliyle içi sulu kıvamda pişiriliyor. Sevdiğim diğer köftelere göre kimyon tadı daha baskın. 


Ayran cam şişede servis ediliyor. Mekan salaş ama sevimli. Üst kat pencerelerindeki saksı detayı hoş. 


Alt katta 3 üst katta 4 toplam 7 masalı ufacık bir yer. Denemeye değer. Köfte Porsiyon 12 TL.  Piyaz 5 TL Ayran 2 TL. Sadece nakit geçerli.

Tel: 0 (212) 5193976


Kral Kokoreç



Sirkeci'deki ikinci lezzet durağımız Kral Kokoreç. Büyük Postane'nin yakınında üniversite yıllarından beri bildiğim 20 yıllık bir Kokoreççi. Kokoreçin raconuna uygun hareket ediyor, ateşte hafif çıtırdatılmış ekmeğin arasında yemeyi tercih ediyoruz.


Siparişler geldiğinde kokorecimin içinde domatesi görünce üzülüyorum. Ben kokoreçi domatesli sevmiyorum, domates sulandırıyor, etin çıtırlığını alıyor. 


Ben söylemeyi unutuyorum onlar da sormuyor. Hemen istediğim versiyonu anlatıyorum. Ustanın yanına gidip fotoğraf çekiyorum, usta en çıtır yerinden ekmeği de kıtırdatıp bana muhteşem bir kokoreç hazırlıyor. 


Kokorecimi keyifle yiyorum. Yarım için 8 çeyrek için 5, ayran için 1.5 TL ödüyor bir sonraki lezzet durağımıza doğru harekete geçiyoruz.

Tel: 0 (212) 5136493


Şehzade Cağ Kebabı


Sirkeci turumuzun son lezzet durağı olarak yine Hoca Paşa Sokağında çoğu kişi tarafından İstanbul’un en iyi cağ kebapçısı addedilen Şehzade Cağ Kebap’ı seçiyoruz. Servis oldukça hızlı. Cağ kebap lavaş üzerinde beraberinde küp doğranmış leziz domatesler ve sumaklı soğan ile servis ediliyor. 


Kuzu etinden hazırlanmış kebap odun ateşinde pişiriliyor ve lezzet gerçekten on numara beş yıldız. Tek şiş 7 TL. Aç oturulduğunda en az üç dört şiş yemeden doyulmayacağını hesaba kattığımızda esnaf lokantalarının toplandığı Hoca Paşa Sokağının ortalamasının üstünde olduğu söylenebilir. 


Yan masadan gözüme kestirdiğim çömlek yoğurdunun tadımını midemizde yer kalmadı için başka bir lezzet turuna bırakıyor, Şehzade Cağ Kebap ile vedalaşıyoruz.

Tel: 0 (212) 5203361

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , ,