Anadolu Yakasında yeni bir İtalyan, TRATTORIA ENZO

Akasya AVM bünyesindeki TRATTORIA ENZO'yu deneyimlemeyi bir süredir istiyorken EVREN yine sesimi duyuyor, anne bloggerlerdan güzel arkadaşım Esra, nam-ı diğer Latigül'den öğlen yemeği daveti geliyor ve kendimi bir anda bıcır bıcır anlatan 20 küsür hatunun arasında buluveriyorum:)

Restorana girdiğim anda hem bir trattoria sıcaklığı hem de İtalyan şıklığı ile karşılaşıyorum. Bir AVM içerisinde olduğumuza inanmak zor.




Başlangıç olarak servis edilen Kinoalı ve sebzeli salatayı gördüğümde , kinoanın ülkemizdeki yaygınlaşma hızı karşısında bir kez daha hayrete düşüyorum. Amerikan menşeili kinoa diğer tahıllardan daha yüksek oranda protein barındırdığından ötürü vejeteryanlar tarafından büyük ilgi görüyor kabul ama her menü de kinoaya rastlamaya başlayınca şimdiye kadar kinoa yoktu da proteinsiz mi kaldık demekten kendimi alamıyorum. Ama ben de alışmaya başladım sanırım, salatanın lezzetini tatminkar buluyorum.



Ana yemek seçimim olan MANZO ALLA GRILLIA'nın (Izgara Bonfile Madalyon) pişirme kıvamı başarılı. Et lokum gibi, ağızda dağılıyor. Finalde gelen tatlılardan TİRAMİSU fıstıklı dondurma ile servis edilen CANNOLİ'nin gölgesinde kalıyor.
Bizdeki lor peynirinin İtalyan hali RİCOTTA'nın kızarmış hamur ile sarmalanmasından oluşan CANNOLİ, Trattoria ENZO'nun en iddialı spesiyallerinden biri...



O gün beni en çok etkileyen detay yemek sonrası sipariş ettiğim yeşil çayın Avrupa'da da pek çok restoranda yaygınlaşmaya başladığı gibi bal ve limon dilimi ile servis edilmesi oluyor. Çantasında earl grey veya yeşil çayı ve de balı ile gezen biri olarak mekan beni tam kalbimden vuruyor:)

Tüm samimiyetimle ifade etmek isterim ki Anadolu yakasında oturanlar için kısıtlı olan İtalyan restoran alternatifleri arasında TRATTORIA ENZO hem lezzet hem ambians anlamında bir yıldız gibi parlıyor.

TRATTORIA ENZO
Akasya AVM Kat:3
ACIBADEM / İSTANBUL
0 (216) 5106890

Etiketler: , , , , , , , ,